De roze meren en Murcia - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu De roze meren en Murcia - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu

De roze meren en Murcia

Door: Karina Taldikin

Blijf op de hoogte en volg Karina

29 Oktober 2016 | Spanje, Alicante

We zijn weer een aantal weekjes verder en er staan 2 tripjes op de planning: De roze meren in Torrevieja en Murcia de stad.

Torrevieja is een klein dorpje wat bekend staat om de roze zoutmeren, waar je op kan drijven. We hadden besloten om met een groepje Nederlanders naar deze meren af te reizen, die ongeveer 60 km verderop zitten. Eenmaal daar aangekomen, hadden we besloten om "lopend" naar de meren te gaan vanuit het centrum om kosten te besparen op de taxi. De taxi chauffeur had ons verteld dat het ongeveer 45 minuten lopen was naar de roze meren. 45 minuten? Geen probleem, we zijn wel wat gewend. Die 45 minuten konden we al snel inruilen voor een stevige wandeling die 1,5 uur duurde. Eindelijk, we waren er! We zijn snel het water in gegaan en hebben ons ingesmeerd met zeezout en hebben een half uurtje gedreven op het zoute water. Ik kan je dit zoute water echt aanraden, want wat had je toch een zacht baby huidje na deze meren. Op de terugweg hebben we toch maar een bus gevonden naar centrum, want één stevige wandeltocht was wel weer genoeg.

Een andere dag hebben we besloten om Murcia te bezoeken, dit is een stad die ongeveer 30 km verderop ligt. Het was een schattige, karakteristieke stad die zeker de moeite waard is om een keer te bezoeken. We hadden geluk dat het die dag mooi weer was, dus we konden gewoon in een t-shirt rondlopen. Heerlijke belegde broodjes gegeten en genoten van de dag. En toen was het weekend alweer voorbij en mochten we weer aan de bak.