Toeristen in eigen stad - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu Toeristen in eigen stad - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu

Toeristen in eigen stad

Door: Karina Taldikin

Blijf op de hoogte en volg Karina

30 September 2016 | Spanje, Alicante

Ik zit hier nu inmiddels al een maand en het bevalt me hier prima!
Eigenlijk begin ik me steeds meer een inwoner te voelen van Spanje dan een toerist. Nu al? Ja nu al! Alicante staat eigenlijk voornamelijk bekend om het mooie kasteel: Castillo de Santa Bárbara. Vanuit dit kasteel heb je het echt een adembenemend uitzicht over de stad.

De oude stad van Alicante kent twee verschillende wijken: Casco Antiguo en El Barrio. Bij de eerste wijk hoort het kasteel, het grote plein "Plaza Ayuntamiento" en Mercado Central. Mercado Central is een voedselmarkt die elke ochtend open is, maar voor mij is dat voornamelijk "het centrale afspreek punt" met iedereen.

Ik woon zelf midden in het centrum met Juliët, een ander Nederlands meisje van IBL, en ik moet eerlijk zeggen het had niet beter gekund.
5 minuten lopen naar de supermarkt, 5 minuten lopen naar de winkelstraat en 5 minuten lopen naar "Castaños" de straat met alle restaurantjes en barretjes. Alleen de universiteit zit 20 minuutjes van ons vandaan met de tram, maar dat is prima te doen.

Kortom, ik vermaak mij hier nog wel even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Ik ben Karina, 21 jaar en ik studeer International Business and Languages in Groningen.

Actief sinds 04 Dec. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5462

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 24 December 2016

Op naar Alicante!

Landen bezocht: