Ouders op bezoek en het leven op de campus - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu Ouders op bezoek en het leven op de campus - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Karina Taldikin - WaarBenJij.nu

Ouders op bezoek en het leven op de campus

Door: Karina Taldikin

Blijf op de hoogte en volg Karina

08 Oktober 2016 | Spanje, Alicante

Welkom, welkom en het is alweer Oktober! De tijd hier in Spanje vliegt voorbij. De maandag ben ik altijd vrij dus het campus leven begint eigenlijk altijd op dinsdag, maar voor je het weet is het alweer vrijdag. En dat betekent: mams en paps op bezoek! Gezellig he? Mams wou haar vijftigste verjaardag graag in de zon vieren en dat kon natuurlijk geregeld worden!

Ik zal eerst even wat vertellen over mijn leven op de campus en de vakken die ik hier volg, want het is natuurlijk niet altijd alleen maar feest hier. Ik volg hier vijf vakken: Spaanse cursus B1, Public Economics, Labour Economics, Fundamentals of Business en Introduccion al marketing. 1 vak in het Spaans plus de Spaanse cursus en de rest van de vakken volg ik in het Engels. De Engelse vakken zijn best wel pittig, wat ik zelf eigenlijk niet had verwacht. Public Economics en Labour economics zijn vierdejaars vakken, waarbij je goede basis moet hebben van statistiek en econometrie, maar ach een uitdaging is altijd leuk!

Genoeg over school gepraat, ik wil het nu over Valencia hebben.
Wat is dat toch een prachtige stad en maar 160 km van Alicante verwijderd. Je kan er met de bus of de trein heen en dan sta je binnen 2 a 3 uur midden in het centrum van Valencia. Ik heb samen met mijn ouders een stadstour gedaan door de hele stad en daarna rondgelopen in de mooie oude stad.

Lekker eten? Dat kan in Spanje zeker. In Valencia zit er een eettentje dat heet: Mas Bonita, dit is echt een aanrader voor als je een keer in Valencia bent. Voor de rest zijn de Spaanse rode wijnen hier ook echt een aanrader, goedkoop en lekker!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Ik ben Karina, 21 jaar en ik studeer International Business and Languages in Groningen.

Actief sinds 04 Dec. 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5451

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 24 December 2016

Op naar Alicante!

Landen bezocht: